Openingstijden: 08:00 tot 17:00u


Spreekuur alleen op afspraak

  • Vanaf 08:00u
  • Zorgvragen

    Er zijn meerdere mogelijkheden om uw zorgvraag of controle te bespreken. Simpele klachten kunt u bijvoorbeeld eventueel zelf oplossen door gebruik te maken van www.thuisarts.nl.

    Wilt u persoonlijk contact met de huisarts, praktijkondersteuner of doktersassistente, dan zijn er andere mogelijkheden:

    • U kunt een afspraak maken tijdens de spreekuren.
    • Bent u niet in de gelegenheid langs te komen, dan kunnen wij u aan huis bezoeken.
    • U kunt ons bellen om uitslagen van uw onderzoek te bespreken.

    Deze mogelijkheden lichten wij hieronder verder toe. Kunt u uw antwoord niet vinden, neem dan contact met ons op.

    Thuisarts

    U kent vast wel momenten waarin u behoefte heeft aan medische informatie over een bepaalde klacht of ziekte. Hoe kan ik mijn klachten zelf aanpakken? Wanneer moet ik naar de huisarts gaan? Soms wilt u ná een bezoek aan uw huisarts de uitleg en adviezen thuis nog eens rustig nalezen. Of u zoekt gewoon meer informatie over een onderwerp, misschien omdat iemand in uw omgeving ziek is geworden. In al die situaties geeft Thuisarts.nl antwoord op uw vragen.

    Lees meer

    Maak afspraak

    Afspraak met uw huisarts

    Voor een algemeen geneeskundig consult kunt u een afspraak maken bij uw huisarts.

    Voor het maken van een afspraak kunt u bellen tussen 8.00 en 11.00 uur. De assistente zal u vragen in het kort aan te geven waar het probleem om gaat. Zij vraagt u deze gegevens in verband met de planning van het spreekuur. Een afspraak duurt ongeveer 10 minuten. Als u meer tijd denkt nodig te hebben of als u meerdere klachten wilt bespreken, kunt u dit bij het maken van de afspraak aangeven.

    Voorbereiding op het consult met de huisarts:

    Door uw gesprek met de huisarts voor te bereiden, kunt u uw huisarts een goed beeld van uw klachten geven en kan hij u optimaal behandelen. Leest u de volgende vragen door om uw huisarts zo duidelijk mogelijk uit te leggen wat uw klacht precies inhoudt en wat u van hem of haar verwacht.

    • Wat is uw klacht / zijn uw klachten waarvoor u de dokter bezoekt?
    • Wanneer is uw klacht begonnen?
    • Wat verergert of vermindert de klacht?
    • Heeft u zelf een vermoeden wat de klacht veroorzaakt?
    • Heeft u zelf al iets aan de klacht gedaan?
    • Heeft u medicijnen voor uw klacht gebruikt?
    • Welke medicijnen gebruikt u: voor deze klacht, maar ook eventuele andere klachten?

    Afspraak met de doktersassistente

    Onze assistentes zijn gediplomeerde doktersassistentes. Zij maken de afspraken, nemen aanvragen voor herhaalrecepten in behandeling en staan u als eerste te woord bij vragen. Daarnaast verrichten zij in overleg met de huisartsen een aantal handelingen:

    • Verzorgen en verbinden van wonden
    • Verwijderen van hechtingen
    • Geven van injecties
    • Controle van de bloeddruk
    • Maken van uitstrijkjes i.v.m. het bevolkingsonderzoek op baarmoederhalskanker
    • Bevriezen van ‘gewone’ wratten op handen en voeten met behulp van stikstof
    • Uitspuiten van oren
    • Nakijken van urinemonsters
    • Verrichten van zwangerschapstesten
    • Onder supervisie van de huisartsen geven van reisadviezen (vaccinaties en medicatie)

    Afspraak met de praktijkondersteuner

    De praktijkondersteuner heeft elke ochtend en middag spreekuur van maandag tot en met donderdag. Zij levert een belangrijke bijdrage aan de verbetering van de kwaliteit van de zorg voor een aantal chronische ziekten. Zij is onder meer verantwoordelijk voor de controle van de instelling en behandeling van suikerziekte, hoge bloeddruk en longziekten als Astma en COPD. Zij verricht longfunctietesten en begeleidt mensen die willen stoppen met roken.

    Praktijkondersteuner GGZ

    Bij onze huisartsenpraktijk is ook een Praktijkondersteuner GGZ (POH-GGZ) aangesloten met wie u een afspraak kunt maken. Bij de POH-GGZ kunt u terecht met psychische klachten zoals depressie, somberheid, angst of burn-out. Ook kunt u er terecht wanneer u problemen ervaart op bijvoorbeeld het werk, in uw gezin of in de relationele sfeer.

    Telefonisch consult

    Voor het opvragen van uitslagen van foto’s, bloedonderzoek, urinekweken en dergelijke kunt u dagelijks bellen tussen 11.30 uur en 12.00 uur.

    Huisbezoek

    Het huisbezoek is bedoeld voor mensen die niet in staat zijn om naar de praktijk te komen. Bijvoorbeeld omdat u te ziek, (tijdelijk) gehandicapt of slecht ter been bent.

    Een bezoek aan de praktijk heeft de voorkeur, omdat u met de voorzieningen in de praktijk gemakkelijker bent te onderzoeken. Vaak zal de huisarts u beter en sneller kunnen helpen in de praktijk. Het huisbezoek is niet bedoeld voor mensen die geen tijd of geen vervoer hebben om naar de praktijk te komen.

    Aanvragen van een huisbezoek kan van 8.00 tot 11.00 uur, via ons telefoonnummer: 0166-602350. Huisbezoeken worden in de regel in de loop van de middag afgelegd.

    Herhaalrecepten

    Recepten voor (chronische) medicatie kunnen in principe worden verlengd door het uitgeknipte etiket van het medicijndoosje af te geven aan de balie. In de toekomst zal herhaling van uw medicijnen mogelijk worden gemaakt via onze website. Recepten die voor 11.00 uur worden aangevraagd kunnen nog diezelfde dag na 16.00 uur worden opgehaald bij Apotheek Tholen.

    Urine-onderzoek

    In geval van verdenking op een blaasontsteking, kunt u uw urinemonster ’s ochtends inleveren voor 10.00 uur. U zorgt voor een goed urinemonster door de eerste ochtendurine als volgt op te vangen: u plast het eerste beetje urine uit in de toiletpot, om vervolgens de rest van de urine op te vangen in een schoon, afsluitbaar potje en dat binnen 2 uur naar de praktijk te brengen. Het potje moet voorzien zijn van uw naam, geboortedatum, adres. De assistente zal u bij inlevering van het potje vragen naar uw klachten, de duur van uw klachten en het bestaan van koorts. Voor de uitslag van het urineonderzoek kunt u nog diezelfde dag bellen met de doktersassistente tussen 11.30 en 12.00 uur.

    Bellen voor de uitslag

    Is er voor u een onderzoek aangevraagd? Dan dient u zelf te bellen voor de uitslag ook als u zelf een account heeft bij Uw Zorg Online of via Bravis ziekenhuis (mijnBravis)

    Voor urine-uitslagen kan dit dezelfde dag tussen 11.30 uur en 12.00 uur en voor de andere onderzoeken kunt u na 2 werkdagen bellen tussen 11.30uur en 12.00 uur.

    We willen u erop wijzen dat de verantwoordelijkheid voor het opvragen van de uitslagen altijd bij de patiënt ligt.