Openingstijden: 08:00 tot 17:00u

• Meer informatie over diabetes, COPD, CVRM

Chronische zorg

Informatie

De praktijkondersteuner heeft elke ochtend en middag spreekuur van maandag tot en met donderdag. Zij levert een belangrijke bijdrage aan de verbetering van de kwaliteit van de zorg voor een aantal chronische ziekten. Zij is onder meer verantwoordelijk voor de controle van de instelling en behandeling van suikerziekte, hoge bloeddruk en longziekten zoals astma en COPD. Ze begeleidt mensen die willen stoppen met roken.

Suikerziekte

Diabetes Mellitus, ook wel suikerziekte genoemd, komt steeds vaker voor. Ongeveer 1 op 16 mensen in Nederland heeft het. Tijdige en goede behandeling kan de kwaliteit van leven van patiënten enorm gunstig beïnvloeden. Neem contact op met onze praktijk om te bekijken hoe wij u kunnen helpen.

Astma

Astma is een aandoening van de luchtwegen. Het houdt in dat de luchtwegen, die normaal wijd genoeg zijn om goed te kunnen ademen, altijd vernauwd zijn. Het aanpassen van de levensstijl i.c.m. medicatie kan vaak zorgen voor verlichting van de klachten. Wilt u meer weten over we u kunnen helpen? Neem dan contact op met onze praktijk.

COPD

COPD is een longziekte, die bijna altijd veroorzaakt wordt door roken. De luchtwegen zijn vernauwd en werken steeds minder goed. De ziekte geeft klachten als hoesten, het opgeven van slijm, benauwdheid en kortademigheid. Met medicatie die u inademt kunnen klachten verlicht worden. Meer weten over COPD of hoe wij u kunnen helpen, neem contact op met onze praktijk.

Stoppen met roken

U wilt stoppen met roken of overweegt dit. Dat is altijd een goed plan. Er zijn een aantal zaken waar u over na moet denken, wanneer u wilt stoppen met roken:

• Kies een datum waarop u wilt stoppen en bereidt u goed voor.
    • Bedenk van tevoren wat u op moeilijke momenten wilt doen. Afleiding, ontspanning of sporten kunnen u helpen.
    • Er zijn medicijnen of nicotinevervangende middelen. Overleg met de huisarts of u deze wilt gebruiken.
    • Tegenwoordig zijn er ook apps die kunnen helpen bij het stoppen met roken.

Onze praktijk kan u ondersteunen wanneer u overweegt te stoppen met roken. Neem contact met ons op om een afspraak in te plannen.