Openingstijden: 08:00 tot 17:00u


Spreekuur alleen op afspraak

  • Vanaf 08:00u
  • NHG Keurmerk

    NHG Keurmerk

    Vol trots mogen wij u melden dat Huisartsenpraktijk Vliethof met ingang van februari
    2022 het keurmerk ‘Geaccrediteerde Praktijk’ van het Nederlands Huisartsen
    genootschap (NHG) mag voeren.

     

    Dit betekent dat de praktijk voldoet aan de
    kwaliteitseisen die het NHG stelt en actief werkt aan blijvende optimale kwaliteit van
    patiëntenzorg.
    De NHG-Accreditering helpt ons om nog beter aan de verwachtingen van onze
    patiënten tegemoet te kunnen komen. Uiteraard blijven wij deze kwaliteit waarborgen
    en verder ontwikkelen.

     

    DIT IS HET NHG-KEURMERK VOOR HUISARTSENPRAKTIJKEN DIE
    WERKEN AAN VERBETERING VAN DE ZORG.

     

    Alhoewel u er als patiënt wellicht weinig van merkt, zijn we “achter de
    schermen” druk bezig met het doorvoeren van allerlei verbeteringen. We
    hopen ook dit jaar weer veel aanpassingen te kunnen doen ter
    verbetering van onze praktijkvoering, zodat uiteindelijk u als patiënt er
    baat bij hebt.

    Wat houdt dit keurmerk in?

    Hoe zit het met onze wachttijden? Worden uw gegevens goed beheerd
    en beschikken onze medewerkers over genoeg medische kennis?
    Natuurlijk wilt u weten wat de kwaliteit van uw praktijk is. U wilt toch met
    een gerust hart naar de dokter gaan?
    Het Nederlands Huisartsen Genootschap (NHG), de wetenschappelijke
    vereniging van huisartsen, heeft daarom een keurmerk ontwikkeld. Met
    dit keurmerk laat een huisartsenpraktijk zien dat zij kwaliteit belangrijk
    vindt en dat zij blijvend en systematisch werkt aan verbetering.

    Hoe werkt het?

     

    Om voor een keurmerk in aanmerking te komen, moet de praktijk een
    flink aantal stappen doorlopen. Allereerst wordt de praktijk helemaal
    doorgelicht. Er worden gegevens verzameld over de organisatie van de
    praktijk, de medische zorg in de praktijk en de mening van de patiënten.
    Een onafhankelijk adviseur verwerkt al deze gegevens in een rapport.
    De huisarts maakt vervolgens aan de hand van dit rapport een
    verbeteringsplan voor de praktijk.
    Een NHG accrediteur bezoekt daarna de praktijk om te beoordelen of de
    gegevens op een juiste wijze zijn verzameld, de plannen aan de
    gestelde eisen voldoen en of de praktijk met de uitvoering is begonnen.
    Voldoet de praktijk aan deze voorwaarden, dan wordt het NHG
    keurmerk toegewezen. Elk jaar bezoekt de accrediteur de praktijk
    opnieuw om te beoordelen of de praktijk zich houdt aan de gemaakte

    afspraken en in hoeverre ontwikkelingen in het verbeteringsplan zijn
    verwerkt. Het keurmerk wordt telkens verleend voor 1 jaar.

    Uw mening van belang! 

    Een gekeurde praktijk heeft naar haar patiënten geluisterd. Een
    belangrijk onderdeel om te komen tot een keurmerk is namelijk het in
    kaart brengen van het oordeel van de patiënten en deze vervolgens te
    koppelen aan concrete verbeteringsacties. dit doen wij door middel van
    enquêtes onder patienten. Het NHG-keurmerk geeft niet de garantie dat
    er nooit meer klachten zijn, hoewel de praktijk daar natuurlijk wel naar
    streeft. Uw mening is en blijft dus belangrijk.

    Contact?

    Een geaccrediteerde huisartsenpraktijk heeft graag zicht op de klachten
    en ideeën van patiënten. Deze worden gebruikt om de praktijk te
    kunnen verbeteren. De medewerkers horen dus graag welke ideeën u
    heeft. Al uw opmerkingen zijn welkom. Of het nu gaat om de manier van
    werken, de vakbekwaamheid of iets totaal anders. De doktersassistente
    neemt uw opmerkingen graag in ontvangst.